Två härliga helger!

2012-03-26 » 19:42:06
Direktlänk / Stockholm / Kommentarer (2) / Trackbacks ()
Kommer inte ihåg något från förra veckan, men kan berätta lite om de två senaste helgerna som båda varit lite lätt awesome. Speciellt den senaste. Förra helgen hade Felicia jour, vilket innebar att hon var kvar med mig på skolan. Detta ledde till en hel del festande (fast utan alkohol givetvis) och en massa flumm. På lördagen åkte jag och träffade Sandra och Cissi i Upplands-Väsby, och vi gick på stan samt var i Cissis stora och fina lägenhet. Sen åkte jag tillbaka till Säby på kvällen och jag och Felicia spenderade natten ute hos fåren som har börjat lamma. Det var mysigt men kallt.

Nu i fredags tog jag bussen vid 2 från skolan och åkte in till Centralstationen där jag fick spendera några timmar ensam innan Sandra och Rakel kom. Men det var helt okej, jag åt lite mat och lyssnade på musik medan jag tittade på alla människor som gick förbi. Sedan kom ovan nämnda flummbarn och vi åkte till Rakels lägenhet i Hökarängen där Sofie väntade. Kvällen spenderades med Rakels hembakade tacopaj och dessa trevliga ungar + Örnevik. Senare kom också Cissi, Shakti och Adde och de andra drack öl medan jag och Sandra delade på vårat lådvin som vi blandade upp med sprite. På lördagmorgonen var jag lite bakis, och det var inte kul för vi gick upp vid cirka 07:30 för att ge oss iväg till gården. Där var vi till kl 17, och sen åkte jag itllbaka till Hökarängen tillsammans med Daniel medan Rakel drog vidare till nåt obestämt ställe. Lördagskvällen spenderades med pizza på ett ställe i Farsta samt mer vin med Sandra, Örnevik och Sofie. Daniel hade dragit vidare redan efter maten. Sen beslutade vi (Minus Sofie) oss för att dra iväg till krogen. Efter mycket om och men bestämde vi oss för ett ställe som hette Kellys där jag aldrig varit förut. Det var trevligt där. Redan i kön lärde vi känna en kille som hette Milton och som vi pratade engelska med. Han var från nåt roligt land, kom aldrig fram till vilket. Men trevlig var han. Sen kom vi in och Örnevik bjöd mig på en Rom&cola, en underbar drink vill jag minnas fast jag redan var ganska påverkad av allt vin. Det var jättebra musik på Kellys och vi drack och sjöng med och pratade med Milton. Sen träffade vi en annan kille som hette Eddie. Han bjöd mig och Sandra på varsin öl, och berättade om sig själv. Han var ifrån nordamerika någonstans men jobbade i norge med att bygga applikationer. Han var ganska högt uppsatt som jag fattade det. Sen var vi tvungna att gå hem, för klockan var 2, och deti nnebar att den var 3. Detta makar faktiskt sense, för de bytte till sommartid just då. Detta innebar att Kellys stängde, och vi vinglade hem via tunnelbanan. Sedan slocknade jag lycklgit hemma hos Örnevik, och vaknade vid 6-tiden av att Daniel ringde. Han var full och glad och ville komma in. Han var jobbig och jag var trött så jag gick in till Rakels lägenhet igen och sov med Sofie och Sandra.

På söndagen drog vi iväg vid 12-tiden (tror jag) för att lämna Sandra på centralen. Men först träffade vi Gigg och åt på Burger King. Inget hjälper så mycket mot baksmälla som snabbmat. Sedan åkte jag och Sofie tillbaka till Hökarängen, och spenderade kvällen med Örnevik. På måndagmorgonen fick jag vackert åka tillbaka till skolan. Det var en händelserik och otroligt trevlig helg! Nu är jag på skolan och Felicia är inte här vilket jag tycker är skönt. Även jag behöver ladda batterierna i ensamhet ibland.
vispen » 2012-03-27 | 17:51:39
URL: http://vispen91.blogg.se/

Underbart att läsa att du har haft det bra med alla de där fina människorna! Jag kanske ska besöka Kellys någon kväll, har inte fastnat för något liknande ställe men har aldrig riktigt gett det en ärlig chans heller. Hoppas att vi ses snart. Kram

Örnevik » 2012-03-30 | 17:19:46
URL: http://bomletoken.blogg.se/

Ja, den helgen när du var här blev grym! Fler sådana helger kan vi ordna! :)


Kommentera inlägget!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback